حذف کشتی یونانی از جاذبه های کیش تا چند سال آینده
نوشته شده توسط : پناهی نیا

حذف کشتی یونانی از جاذبه های کیش تا چند سال آینده

 

حذف کشتی یونانی از جاذبه های کیش تا چند سال آینده

کشتی یونانی در 4 مرداد سال 1345 در نزدیکی روستای باغو کیش به گل نشست و هیچ وقت نتوانست ایران را ترک کند. هتلهای کیش امروزه این کشتی به گل نشسته به یکی جاذبه های دیدنی جزیره کیش مبدل گشته و به عنوان یکی از برندهایی است که بسیاری از هتل ها و مراکز گردشگری در خدمات خود بازدید از این کشتی را ارائه می دهند.

از زمانی که کشتی یونانی به گل نشست نه خبری از مالکانش بود و نه کسی قادر به جابه جایی آن بود. به همین دلیل در بخشی از جزیره باقی ماند. بسیاری از گردشگران تور کیش تمایل داشتند که از لحظه ی غروب آفتاب در کنار این کشتی عکاسی نمایند. برخی از افراد نیز تمایل داشتند تا به درون آن رفته و ناظر درون آن باشند ولی نتوانستند تا حدی جلو بروند زیرا خطر ریزش آن بنا به دلایل فرسایش بیش از اندازه آب شور بر پیکره کشتی وجود داشت.

اجزای این کشتی قابل حمل و یا قابل فروش نبود. به دلیل اینکه این کشتی مدت هاست به عنوان یک جاذبه ی گردشگری مطرح شده و در کنار آن زیرساخت هایی نظیر آلاچیق و شترسواری، تا رستوران و سرویس و..... برای مسافران و گردشگران فراهم گشته، جابه جایی آن کمی غیر ممکن بود.

شایان ذکر است هر چند سال یک بار از پایداری این کشتی کم می شود و هر بار بخشی از آن فرو می ریزد. گردشگرانی که خاطره زیادی با این کشتی داشتند وقتی کمر کشتی شکست گریه کردند.

عقب کشتی مدت هاست فرو ریخته و بدنه آن نیز در حال تکه تکه شدن و فرو رفتن به داخل آب است. کسی نمی داند تا چند سال دیگر این کشتی در تصاویر و خاطرات گردشگران نقش خواهد بست.

علی اصغر مونسان زمانی که رئیس سازمان منطقه آزاد کیش بود با دانشگاه شریف در خصوص نگهداری از کشتی گفت و گویی داشته اند هتلهای کیش اما به دلیل اینکه هزینه مرمت آن بالا بود نگهداری از کشتی را مقرون به صرفه ندانستند.

این موضوع بیانگر حذف و نابودی این کشتی از جاذبه ی گردشگری کیش است زیرا نگهداری از آن به صرفه نیست!

مدتی است فیلم هایی از ورود افراد به زیر کشتی در فضای مجازی پخش شده که نشان می دهد برخی از افراد خطر را به جان خریده اند تا قبل از نابودی این کشتی درون آن را کامل ببینند و یا تصاویری از آن ثبت کنند. البته این افراد نتوانسته اند تا حدی جلوتر بروند چراکه آهن ها به شدت برنده و غیر قابل نفوذ بود.

شاید آنها خواسته اند آخرین تصاویر را از کشتی یونانی به معرض نمایش تور ارزان کیش گذارند.

گروه تورهای کیش به عنوان مجری برتر ارائه دهنده تورهای کیش آماده ارائه خدمات خود می باشد. جهت کسب اطلاع بیشتر در خصوص پکیج های تور کیش و هتل های کیش و... می توانید به سایت تور کیش به نشانی https://تورکيش.net مراجعه نمایید.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد





:: برچسب‌ها: حذف کشتی یونانی از جاذبه های کیش تا چند سال آینده,اخبار کیش,تازه های کیش,تازه های گردشگری کیش,کشتی یونانی کیش,دیدنیهای کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: